agencja modelek łódź

Modeling jest marzeniem wielu kobiet. To zawód fascynujący, seksowny i przeważnie dochodowy. Co więcej, jest on także oparty na wyczerpującym współzawodnictwie, które wymaga ogromu poświęceń. W roli modelki doskonale odnajdą się osoby cechujące się silnym charakterem, walczące o swoje racje, a także bardzo odporne na stres. Wielokrotnie trzeba będzie podejmować decyzje samodzielnie, z myślą o własnym dobru.

Modeling – czy jest zainteresowanie tą profesją?

Jest wiele młodych kobiet, które zachwycają swoją urodą, rozważa rozpoczęcie pracy jako hostessa czy też modelka. Zainteresowanie tymi zawodami można zauważyć, spoglądając na częstotliwość wyszukiwań w Google takich fraz jak „agencja modelek łódź” czy też „hostessy Kraków”. W Internecie informacji na ten temat jest wiele i niestety nie każda jest wystarczająca. W niniejszym artykule przedstawione zostały najważniejsze kwestie, z którymi powinna zapoznać się każda kobieta, która planuje rozpoczęcie swojej kariery jako modelka.

Jak wiele znaczy wygląd w modelingu?

Oczywiście najważniejszą i główną rolę odgrywa wygląd, dlatego bardzo ważna jest cera, która powinna być gładka i zadbana, bez przebarwień, bez plam, blizn i znamion. Źle odbierana jest zbyt mocna opalenizna. Włosy powinny być naturalne, nie powinny być zniszczone, a wręcz muszą cechować się gładkością i gęstością. Agencje zwracają uwagę również na symetryczność twarzy oraz sylwetki (np. czy oczy są na tym samym poziomie). Należy mieć białe, równe zęby oraz (niejednokrotnie) niewyregulowane brwi. Pozostałe wymagania są zależne od tego, jakiego rodzaju modelką chce się zostać. W klasycznym modelingu powinno się mieć od 14 do 24 lat oraz wzrost w zakresie 174-183 cm. Preferowane są szczupłe dziewczyny o określonych wymiarach tali i bioder – odpowiednio 60 i 90 cm. Nie poszukiwane są sylwetki umięśnione, konieczne jest natomiast wcięcie w talii oraz brak cellulitu.

Są jednak wyjątki od reguły. Nie jest ściśle określone, że osoba z jakąś charakterystyczną wadą nie podbije świata mody. Przykładem może być mnóstwo modelek, np. Georgia Jagger, córka charakterystycznego frontmana Stonesów. Świetna sylwetka stoi w opozycji do charakterystycznej szpary pomiędzy przednimi zębami. Jest pełno modelek, które zaistniały w tym hermetycznym świecie jedynie dlatego, że miały w swojej budowie coś charakterystycznego. Wystarczy tylko się czymś odróżnić, a nie być bezbarwnym w tym niesamowicie wielkim świecie.

Kariera modelki – od czego zacząć?

Przeważnie karierę modelki rozpoczyna się od zgłoszenia do agencji modelek. Zgłoszenie opera się o przesłanie wypełnionego kwestionariusza wraz z dwoma zdjęciami – twarzy i sylwetki. Warto zastanowić się także nad profesjonalną sesją, aby już na samym starcie zrobić jak najlepsze wrażenie. Należy również być osobą zorganizowaną. Modelki niejednokrotnie są wzywane na zdjęcia w ostatniej chwili i często mają napięty grafik. W związku z powyższym modelka powinna być zawsze gotowa, aby wyruszyć, jeśli chce coś osiągnąć i być dobrze traktowana.

Jakie cechy są poszukiwane u modelek?

Warto również wspomnieć, iż gdy kobieta posiada jakiś kompleks, np. szparę między zębami, piegi czy za duży nos, nie powinna się poddawać, ponieważ możliwe, że to właśnie ta cecha jest czymś charakterystycznym, czego szuka dana agencja, dzięki której możliwe jest podbicie całego świata.

Nauka to klucz do sukcesu

Chcąc profesjonalnie wykonywać zawód modelki, należy na bieżąco poszerzać swoją wiedzę o tej branży, agencjach, projektach oraz trendach w modzie. Dostępne są na rynku także kursy modelek, które umożliwiają, choć na moment, poczuć się jak osoba z tego trudnego zawodu, dzięki czemu możliwe jest ocenienie, czy rzeczywiście jest to coś, co chce się wykonywać przez kolejne lata. Niepodważalną zaletą jest znajomość zasad zachowania, wiedzą o stawkach i rodzajach zleceń, jak również znajomość praw autorskich, ponieważ niezależnie od tego czy reprezentuje nas agencja, czy sami zajmujemy się swoją karierą, warto wiedzieć i rozumieć, co się wokół nas dzieje. Ważne jest także nieustanne zdobywanie nowych kontaktów w branży, które będą powoli procentować i zapewnią stałe zlecenia na wiele lat.